Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
30 травня 2024 року суд визнав винуватим посадовця філії «Міжгірське лісове господарство» ДП «Ліси України» у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1 та 2 статтями 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів ) і оштрафував його на 5100 грн.
Відповідно до матеріалів справи, І. під час роботи на посаді директора ДП «Міжгірське лісове господарство» (посадова особа лісового господарства, відповідно до підпункту «е» пункту 1 частини 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закону), не повідомив у встановлених законом порядку про наявність реального конфлікту інтересів і прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересу, а саме: 30.05.2022 року видав наказ, яким встановив собі та своєму батьку (водію підприємства) премію.
Відповідними діями І. порушив вимоги статті 28 Закону.
За порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших обмежень передбачена адміністративна та дисциплінарна відповідальність.
Адміністративна відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів передбачає штраф 1700 до 3400 гривень, а прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів передбачає штраф від 3400 до 6800 гривень.
Повний текст рішень буде розміщений у Єдиному державному реєстрі судових рішень за №302/553/24.
Постанова суду не набрала законної сили і може бути оскаржена протягом 10 днів з дня винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Після набрання рішенням законної сили відомості стосовно посадової особи буде внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Варто зазначити, що посадовим особам, які працюють в сільській місцевості або гірських населених пунктах Закон дозволяє спільну роботу близьких осіб в таких місцевостях, натомість на вказаних осіб поширюються вимоги щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені у статтею 28 цього Закону. При цьому слід також враховувати, що відносини прямого підпорядкування між близькими особами завжди зумовлюють наявність потенційного конфлікту інтересів у особи, якій підпорядковується його близька особа. У такому випадку слід вживати передбачених Законом заходів для врегулювання конфлікту інтересів.
Закон поняття «пряме підпорядкування» визначає, як відносини прямого підпорядкування існують, які існують не тільки між працівником та його безпосереднім керівником, а також між працівником та будь яким його керівником, який має повноваження вирішувати питання (брати участь у вирішенні) прийняття на роботу, звільнення з роботи, застосування заохочень, дисциплінарних стягнень, надання вказівок, доручень тощо, контролю за їх виконанням.
Таким чином, при роботі близьких осіб на одному підприємстві , установі, в одному органі тощо близька особа перебуває у прямому підпорядкуванні не лише у свого безпосереднього керівника, а й у керівника підприємства, через що у керівника завжди наявний потенційний конфлікт інтересів,
Пресслужба суду